söndag, juni 13, 2010

"En slemmig torsk i en brödrost"


Under dagens MTB långlopp Lida loop, så hade jag slingor av en gammal förvirrad punklåt med gamla svenska gruppen KSMB i huvudet.
Låten "En slemmig torsk".
Kanske inte en låt man ska ha i huvudet vid fokusering.
Flera textrader från låten, typ "jag är dum jag är seg" eller "du simmar i en jättedeg" och "jag sjunger som jag vill" dök up i skallen.
Eftersom jag skulle göra mitt eget lopp så tänkte jag ett tag "jag cyklar som jag vill" men efter ett tag blev det "jag sjunger som jag vill" precis som i låten.

Sen var det kört.

Kan konstatera att det mentala motståndet mot långlopp som jag ödmjukt försökte förtränga, ändå dök upp under loppet och gjorde mina ben tröga.
Denna gång TOG JAG MIG DOCK RUNT och fick en rejäl genomkörare och stryk av alla kändes det som. Kände ett visst hopp i början av sista loopen, men sen blev jag trött.
Fysiskt långloppstrött.
Efter att ha kört detta lopp och stillat eventuell nyfikenhet inför detta, så kan jag GARANTERA att jag inte kör ett långlopp i MTB mer. Jag är ledsen att säga det, men nummerlappen på bilden är den sista jag sätter på ryggen med ett långloppsnamn på.
Körde ju för helvete första långloppet redan 1992 och det har nästan aldrig av mej uppskattats lika mycket som traditionell "kråss kåntry" av olympisk modell. Därför har det oxå blivit väldigt glest mellan långloppen dom senaste typ 10 åren...
Tycker helt enkelt inte att det är kul att skaka omkring på en cykel i minst 3 tim i nån sorts ickefart som jag numera alltid hamnar i på långloppen.
Och så mår man skit efteråt av vätskebrist o stela muskler.
Tacka vet jag maxfart, pipande luftrör o mjölksyra som riktig XC innebär.
Då mår man bra sen.








7 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kämpat iaf! Jag tycker alltid att det är en seger att fullfölja även om det är segt! Jag tänker ha nummerlappar på LL-KM :-)

stefan sa...

Kämpat o kämpat, jag simmade i en jättedeg och gick till sist håglöst i mål efter 2 tim o 55 min.
Kände ingen speciell glädje.
Därför lämnar jag nu långlopp bakom mig i livet..
Låter dramatiskt.
Långlopps KM får bli undantaget

Anonym sa...

Jag håller med dig Stefan i inlägget!!! ICKE LÅNGLOPP!!! Med undantaget långloppsKM såklart!!! /GT

Anonym sa...

Told you so! Du skulle ju inte...

Den här säsongen är annars rätt underlig. Du visar värsta draget på platten under XC-Cupen tidigare i år och jag, som är sveriges sämsta LL-åkare, gör mitt bästa LL ever. Nyblivna H40-Norlin som är teknisk XC-åkare, har inte gått bäst på XC, men körde skjortan av de flesta i Kalas Cup i Nynäshamn på landsväg (var med i utbrytning som höll)...

/Peter S

stefan sa...

Aldrig att du är sveriges sämsta långloppsåkare.
Det är ju jag (eller rättare sagt var)..
Ja lite konstigt har det varit
Jag hoppas och tror på lera i Borås,men jag kanske kör som en sopa i lera helt plötsligt och börjar köra långlopp igen.. :)
Ses

Anonym sa...

Vart tog du vägen ? du körde ju om mig på Loop 1, nåja ordningen är nog återställd efter XC'n i helgen igen !
/Peter Ö

stefan sa...

Jag minns att jag passerade dig men jag såg dig inte passera igen, men jag körde väl så sakta ute i periferin att jag inte varken såg eller sågs...