onsdag, juni 23, 2010

Jag ställer ifrån mig cykeln ett tag


På den tiden man hade hår på huvudet och ibland var tvungen att uppsöka en frisör, ungefär för 20 år sedan, så hade man alltid en väldigt bra hårdag just på den dagen man bestämt sig att man skulle gå till frisören.
Detta gjorde att man tvekade, men man gick ändå dit och lät skräckslaget sina vackra lockar falla.

Idag var det en sån dag.
Jag skulle inte till frisören, för det behöver jag verkligen inte, men det var min första halva dag på semestern och i morgon är det sedan länge bestämt att styra kosan till Kreta en vecka för att garanterat få uppleva lite sol och bad denna sommar.
Precis då, just idag, så kom sommaren hit på riktigt och sällan har ett cykelpass på 3 tim o 30 min upplevts så underbart som idag, även om benen var lite trötta efter gårdagens tränings lvg race och helgens MTB bravader.
Blev solbränd
Faktiskt det första distanspasset i år där jag kört helt kortärmat/kortbyxat från början till slut!
Visst har det varit soliga dagar, men under första lilla värmeböljan i Maj så var jag sjuk, och i övrigt så har det nästan alltid blåst iskalla vindar från havet eller varit kalla kvällar.

Nåja håret växte ut och blev bra efter nån dag sen iallafall, trots lite separationsångest.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: