söndag, juli 25, 2010

Hur lång är en sekund?

När man kör tex 20 sekundersintervaller händer det rätt ofta att man vill att klockan ska skynda på lite när det är nånstans ca 5 sekunder kvar eftersom det då börjar bli lite plågsamt.
Under gårdagens pass fann jag mig själv hinna titta ner på klockan på styret hela 3 gånger medan sekund nummer 14 pågick
Fjorton verkade ha hakat upp sig likt den tecknade elefanten med hatt på "Fem myror är fler än fyra elefanter" som pedagogiskt sjungande räknade till tjugo, men jämt fastnade på "-Fjortån fjortån fjortån.."
Till slut kom dock "feemtån, seextåån, sjuuttåån, artåån, nittån, tjugo, tjuugo, tack för mig!

Kunde dock inte relatera till nånting i "fem myror" på dagens extremt sega distanspass i regn.
Möjligtvis att jag drömde mig bort så mycket att låten "Där e där, där man inte är, Här e här, där man äär" skulle ha passat in.
Inte så mycket "lattjolajbanlådan" alltså..

Inga kommentarer: