onsdag, juli 28, 2010

KM vecka

Tour de France är slut och fotbolls VM är avslutat för ett tag sedan, men det kommer hela tiden nya stora events.
Till exempel CK Norrtäljes MTB KM vecka som är i full gång!
Gårdagkvällens 8 mil långa långlopp med hela 9 startande blev en positiv upplevelse för mig, trots att jag blev 2a och därmed inte försvarade min titel.
Jag blev starkare och starkare under loppets gång och kunde sopa i högre o högre växlar på slätan hela tiden.
Har inte kört så bra på ett långlopp sedan ring up loppet i Örebro 1996!
14 år sedan alltså.
Så om 14 år så kör jag kanske lika bra på ett långlopp igen.
Fast jag har ju lovat att inte köra några. Utom KM då.

Ikväll kördes MTB tempo KM och det var 3 stycken getingstuckna män med trötta ben från gårdagen, som gjorde upp i en föga spännande tävling.
Det är dock bra att utmana kroppen lite så i morgon körs XC Km på en extremt kuperad bana.
Undrar hur trött man är då?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vem vet du kanske ändrar dig och satsar allt på LL-cupen ;-)

Samuel sa...

Jäklar vad ni kör där nere!!

stefan sa...

Nej Robban det kommer inte att hända, men visst finns det en viss tjusning i långa lopp oxå.

Ja vi försöker hålla igång våra gubbkroppar mellan dom riktiga racen,så lite nerbrytning är inte fel. Vi är dock inte så många fler än uppe i norrland här heller ibland. :)