onsdag, juli 14, 2010

Svängde åt fel håll

Jag blandar ganska ofta ihop höger o vänster av nån anledning, kanske beror det på att jag är högerhänt, men kastar med vänstern, spelar badminton med båda händerna, plus att jag som barn var mer vänsterhänt än högerhänt.
Komplicerat det där...
Detta var dock inte anledningen till att jag på dagens Tempo-SM i MTB svängde åt fel håll i en kurva och kom in på fel stig ca hundra meter och tappade tid, moral och ett gäng placeringar.
Det var ett plastband som förvirrade mig, trots att jag provkört banan 2 ggr....
Nåja det var inte det värsta som hände.
Det värsta som hände var att jag tror att jag körde över en liten fågelunge som förirrat sig ut på banan.
Sånt svider mer än en 20 e placering på SM.

I morgon är det XC loppet och jag ska försöka svänga åt rätt håll och inte mörda några fåglar iallafall

1 kommentar:

Anonym sa...

Säger ju att vi måste se till att du lär dig hålla isär höger o vänster!!! ;-) /Malla