lördag, september 04, 2010

"Gjorde inte finländare"...


..eller"did not finish" blev dagens resultat för min del i MTB tävlingen Tour modeen som gick av stapeln i Kungsör idag.
Det blev tyvärr ett väldigt litet startfält denna fina höstdag men när man samkörde alla veteraner plus nån junior så blev det ett tiotal som drog iväg .
Efter ca 9 minuter förstod jag att jag inte skulle kunna hänga med dom tre som drog i täten, men samtidigt var det redan rätt lugnt bakom och jag låg 2a i h40, så jag tog mitt eget skapliga tempo.
Efter ca 10 minuter sa det klick och plötsligt drev inte cykeln framåt längre.

"Did not finish" händer inte ofta för mig nuförtiden och ännu mer sällan pga bristande kedja.
Har kört av 2 st kedjor sedan 1992 och detta var premiär i tävlingsammanhang, så nu blir det ett nytt drivpaket.
Tur att det hände idag på en liten "oviktig" tävling (om det finns några såna), men det känns alltid lite snopet att åka hem, när man knappt hunnit bli svettig.

Inga kommentarer: