lördag, september 18, 2010

Pallen!

Det jag är mest nöjd med i dagens race i Vårgårda, förutom att jag blev 3a i racet och 5 a totalt i kalas cup, är att jag körde ifrån så många i dom andra klasserna som idag startade samtidigt som min.
Plötsligt hade jag kört om alla dom bästa i H 30 klassen utom en, och lika förvånande körde jag om herrjuniorerna en efter en, och sist men inte minst så lämnade jag nästan pinsamt enkelt en del startande i elitklassen bakom mig och hade fler inom synhåll.
Det verkade som om nästan alla plötsligt simultant hade blivit totalt oskickliga på att ta sig fram på den blöta och även mycket kuperade banan.
Nästan märkligt
Mitt eget race var dock inte helt problemfritt då kedjan sög fast vid nerväxling inför den tuffaste backen, liftspåret, vilket gjorde att jag fick springa med cykeln uppför hela liftspåret på första varvet och tappade därmed kontakten lite med 2a platsen i klassen.
Fick även en dålig start, men eftersom alla envisades med att köra på nån sorts led efter varann mitt i det lerigaste spåret så cyklade jag rätt enkelt om dom på det hårdare underlaget precis bredvid stigen och kom rätt snabbt upp dit i fältet där jag hörde hemma.
Bra där Stefan!

Det ser förövrigt ut som jag ringer i mobilen till nyhetsbyrån TT på prispallen, men det gör jag inte.
Det är ett helt vanligt cp ryck.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Man får gratulera till pallplatsen. //Christer i Borlänge

Anonym sa...

grattis, bra kört! Men erkän att du ringer en vän ;-)

stefan sa...

Tackar! Det var som vanligt på hösten lite tunt startfält, men att vara såpass nära i tid (1 min 46sek) till segraren o tillika totalsegraren av Kalas cup känns ju ändå bra.

Okej då, jag erkänner att jag ringer till jourhavande medmänniska..

Anonym sa...

Grattis till pallplatsen! (och den lilla tidsdiffen till Vrangen och Peter K). Du och lera verkar skapa en fin symbios. Vad ska du göra med prispengarna?

/Peter Spetz

stefan sa...

Tack Peter! Var inställd på en poängfajt med dig, men den uteblev.
För pengarna ska jag köpa en bil eller åka på en resa, vilket brukar vara det enda nyrika människor kan komma på..
Nåja det kanske räcker till dagens lunch kommande vecka iallafall.. :)

Anonym sa...

Det var du fan värd Stefan! Bra kört och bra kämpat!
Riktigt kul!
/Irma

Anonym sa...

Grattis till pallen Stefan, jag sa ju förra helgen att din säsong börjar nu. Tommy