söndag, mars 13, 2011

Distansmotstånd

Tycker att distanspassen mest varit sega kalla blåsiga o tråkiga denna vinter, och jag kände även ett motstånd på dagens korta distanspass trots att vädret var skönt med plusgrader o nästan vindstilla.
Det är lite svårt att få till nån förändring så att ett distanspass blir stimulerande om man ledsnat på dom.
Köra längre igen? (08/09) Köra tidigt på morgonen utan frukost igen? (09/10) Köra sent på kvällen med begränsade kolhydratnivåer igen? (07/08)
Svårt att hitta nån utmaning i ett distanspass förutom att dom bör göras..
Sommartid under säsong är dom dock sköna.
Det är det enda.

"Det gör ingenting om du dör, de gör ingenting om du dör, de e bara bra om du dör" sjunger KSMB på spotify i bakgrunden medan jag skriver det här....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du vill ha utmaning och omväxling får du väl lägga in några moves. Vi körde distans i går men bara för att det är kul gasade jag 2 ggr uppför 3 backar lång :-)

stefan sa...

Visst kan man göra så ibland för att chocka kroppen lite, men för att orka med hög kvalitet på intervallpassen, så väljer jag mestadels att köra lugnt på distansen.
Lugnt grått o tråkigt..
Kanske är jag bara trött på vintern?