söndag, mars 27, 2011

Lättja och motstånd

"Är början svår, blir resten lätt, och du blir nummer ett", är en liten del ur lilla sportspegelns signaturmelodi, (iallafall när jag såg programmet sist, för några år sedan?) Idag var det lite tvärtom kan man säga. Hoppade idag över ett förmodligen halvtrist distanspass på cykeln till förmån för en solig långfärdskridskotur, och jag ångrade mig inte. I stark medvind på fin is o vårsolen snett från höger svichade vi ut i yttre innerskärgården på nolltid. Som att ha utförsbacke med skidor i 45 minuter. Inte ett dugg jobbigt, bara skönt, roligt och lättja. Efter att ha rundat Vätö så började istället MOTVIND göra sig gällande på hemvägen. En MOTVIND som var VÄLDIGT konstant och varade i över 1,5 timme. Så muskulärt trött som jag var i mina otränade skridskomuskler idag, har jag inte varit på länge. Väldigt länge. Men så är det här i livet. Om man utövar lättja först, så slår det hårda brutala motståndet i form av verklighet tillbaka. Denna gång i form av MOTVIND. Sån jävla MOTVIND!! "Är början lätt, blir resten svårt.. borde lilla sportspegelns signaturmelodi ha låtit istället. Förresten så har jag uppdaterat lite glest på bloggen den här veckan. Lättja kanske?

Inga kommentarer: