tisdag, mars 29, 2011

Vårklassiker?

När sommartid införs så införs även kvällträningsracen i klubben. Det brukar börja med Finsta GP, ett landsvägsrace på en kort flack trevlig varvbana. Dom sista åren har det varit soligt varje gång, men lite kylslsaget. Årets premiär kördes i 1 plusgrad och blött snöfall och man blev sådär äckligt genomblöt skitig, och kall som man bara kan bli på landsvägsrace. 4 st startande där en fick punktering, en blev varvad och en blev avställd i en segelbåtsattack efter 20 min av dom 30 min som kördes. Jag var den avställde. Jag var vek idag och smaken av skitig asfaltsväg på läpparna efteråt skvallrade om att jag mest legat bakom, men ändå inte orkat. Som vanligt efter vintern var det en liten aha upplevelse att sätta sig på lvg hojen igen. Den rullar ju så lätt. Men jag är trög. Nu kan det bara bli bättre. Det var käckt sagt va..? Nåt fel har uppstått när jag ska publicera på bloggen och allt blir bara en stor klump av text. Om någon råkar läsa..

3 kommentarer:

Christer Claar sa...

Det går att läsa.
/Christer
Borlänge

Haningerox sa...

erkar som Blogger har problem.Har sett flera bloggar som sett märkliga ut

stefan sa...

Vilken tur att det ändå går att läsa mina oerhört spännande träningstävlingsreferat från intet... :)
Kanske dom enda racen som jag kan hävda mig på i år eftersom vinterns träning varit lite sämre än dom senaste åren..