onsdag, december 21, 2011

Tävlingsgrenen "Vintercykel"

För att få lite avbrott i innecyklandet så körde jag ikväll ett tempolopp utomhus på vintercykeln på Ck Norrtäljes Km-tempo bana dom senaste 2 åren.
En sträcka på 14,5 km som kördes på ca 21 minuter av km medaljörerna i höstas på snabba tempocyklar o sommarväglag.
Själv stod jag ikväll för den hisnande tiden 30.50 på min sega vintercykel på saltad asfaltsväg o nollgradigt.
När man kör med lyse känns det som det går lite fort ändå...

Därmed så har jag "uppfunnit" den nya coola cykelgrenen vintercykelrace!
Kanske blir det nästa hajpade cykelgren?
Introducera den i amerika bara, så kommer den tillbaka hit om några år som det coolaste o roligaste man kan göra på cykel.
Det blir såå jävla ball med 25 kilo järnskrot som håller får lite påfrestningar och som man måste kämpa lite för att hålla fart på.
Jag ser framför mig tempolopp med dubbdäck eller bergsetapper med bonussekunder (eller kanske bonusminuter?)för varje extra kilo cykeln väger?
Downhill med stum stålgaffel o skärmar?
Och i nummer 2  2015, i cykeltidningen Kadens kan man läsa: "Inget går upp mot att höra skramlet i stänkskärmarna när man råkar göra en lite brutal dubbelväxling med dom tjocka handskarna.."
Och prylbögarna bloggar vilt om dom tyngsta ramarna dom längsta skärmarna, dom trögaste däcken och dom 8 delade kassetterna.
Vintercykeln har kommit för att stanna!

3 kommentarer:

robban sa...

När går KM?

Samuel sa...

Jag väntar med spänning på 2015 års modell av Merida HEAVY.Nine;-)

stefan sa...

Om det blir KM så gäller självklart bonussystemet per kilo cykel, och det ska vara riktigt jävla slaskigt..

Ja 29 tummare passar ju i det här systemet med sina tunga hjul o lite udda utseende ;)
Hoppas det är en tjock stålram på 2015 modellen :)