lördag, december 03, 2011

Färdigskakat

Idag fick jag verkligen mina eventuella fördomar mot att köra cykelcrosscykel bekräftade.
Kör man på ojämnare underlag än en grusväg eller parkstig skakar den bara o känns oändamålsenlig
Kör man på jämnt underlag som asfalt går den som en halvseg racer med punka och känns oendamålsenlig...


Idag körde vi sista cykelcrossracet för i år och det kändes ungefär som det gjort hela hösten.
Väldigt jobbigt.
En bana som tog fram mina svagaste sidor gjorde saken ännu jobbigare.

Jag ser nu fram emot att stegra denna ändå på senare tid lite stigande formkurva under resten av vintern, och ta bort några bekväma kilon från min kropp.
Och få hjärtat att gå jämnt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snart är det dags för ett bud märker jag ;) Staf

stefan sa...

Med lite bättre höstform så känns det säkert lite roligare, så jag ger den en höst till.. :)