lördag, februari 04, 2012

På ett silverfat

GT hade lagt rätt mycket möda på att skotta en fin 1,5 km slinga i skogen bakom hans hus, där vi skulle köra 1 deltävling klubbens sk Vintercup.
Allt var dukat o klart, bara att köra o ha kul.
Tyvärr var det lite för få som fattat att det är skitkul att köra race på skottad slinga i skogen och valde stugvärmen hemma istället.
Det blev helt enkelt bara jag, GT o hans fru Irma som stod på startlinjen.
Jag valde idag att köra tävlingscykeln med breda mjuka fina tubeless sommardäck vilket är MYCKET BÄTTRE på snö än hårda tunga vingliga dubbdäck.
Och jag fick ett bra flyt vilket jag aldrig får med dubbdäck, medan GT hade det lite vingligare med just sina dubbdäck.
Ingen av oss hade väl supertaggade på nåt sätt, men jag tyckte det lite kul att märka att jag hade ett övertag överallt förutom uppför där GT är starkare såklart.
47 minuter senare och en en handskbytarpaus i mitten visade det sig att jag var först i mål.

Det finns alltid en chans att slå bättre konkurrenter om man har bättre utrustning o och konkurrenten har en lite dålig dag.
Om man har allt serverat på silverfat så går det bra.

3 kommentarer:

robban sa...

äh inte berodde segern på GT utan på att du var bäst. Kul att du briljerade!

stefan sa...

Jag köpte segern. :)
Ekonomisk dopning genom dyrare o bättre material.
Ungefär som Barcelona FC mot ett korplag..

Anonym sa...

Grattis och snyggt jobbat! Klassar det där mer som en taktisk seger än en materialseger ("teamet valde att skippa regndäcken"). /Peter S