söndag, maj 27, 2012

Borlänge Tour 2012

Det blev att litet avbrott i min 2 åriga serie av att alltid lyckas pricka in en mycket bra /bra eller godkänd känsla o resultat på just swe cup tävlingar.

Jag passade nämligen på att matförgifta mig själv med en djupfryst matlåda lasagne, som verkar ha legat lite väl länge i en varm bil och som slog magen ur spel, plus lite frossa, tungan svullnade upp, samt utslag över hela kroppen en timme före start i prologen.
Det resulterade i en svag 18e plats trots att jag faktiskt hade min snabbaste tid genom tiderna där..
Men det hade dom andra oxå, på det snabba underlaget

På Lördagens XC hade jag en däremot en ganska normal känsla i kroppen när starten hade gått, och så fortsatte det oxå i knappt 2 varv av 4a, och jag låg runt 10 e plats i en grupp med cyklister som brukar köra ungefär jämnt med mig.
Men sen tog det plötsligt stopp totalt, och jag rasade som en sten genom fältet till 18e igen och var extremt trött när jag gick i mål
Förmodligen ingen energi i kroppen till följd av min egenhändiga matförgiftning dagen innan.

Såhär trött var jag..

Dagens tempolopp är jag dock mycket nöjd med, där jag tog en 8e plats och inte jättelångt från dom bästa i klassen.
Bara 1.37 min efter segraren Gunnar på 10 km MTB tempo, vilket är väldigt bra för att vara mig
Kunde bomba på obehindrat med en kropp o cykel som funkade perfekt igen.

Snyggade därmed till siffrorna lite o blev 15e totalt vilket jag dock ICKE är nöjd med

Så nu måste jag göra minst 2 år till i en serie av mycket bra/bra eller godkända tävlingar i swe cup för att kompensera denna klanthelg.


2 kommentarer:

Anonym sa...

men Stefan kylväska, kylväska!

stefan sa...

Ja det tinade väldigt snabbt i fredags kan man säga, men maten var faktiskt fortfarande sval när jag åt den o den luktade o smakade ok..
Men..