söndag, maj 06, 2012

Ingenting är gratis.

Tävlade dubbelhelg i swecup/västgötacup i Hjo o Tidaholm i helgen och resultatet blev sammanfattningsvis bra men lite "bakvänt".
Banan i Hjo tillhör mina favoritbanor med fina klättringar o snabba ganska krävande utförslöpor.
Ett rätt tufft startfält o mina ben kändes inte riktigt superpigga, men det kan man ju inte begära precis varje gång, så jag ställde in mig på en kämpainsats för att möjligtvis komma topp 10.

Kom iväg dåligt, men körde förvånande snabbt upp mig till en 7e plats som kändes ganska säker i 3 av 4  varv, men eftersom jag inte hade bästa benen så fick jag kämpa för varje meter och det tog ut sin rätt till slut o jag blev ikappkörd o omkörd av några stycken och även spurtslagen så jag blev 10a i mål, skittrött o lite besviken eftersom banan passar mig så bra.

Banan i Tidaholm brukar vara snabb med rätt långa slätpartier och så var det även i år, även om det lagts till en fin backe som sållade en del.
Eftersom slätdrag inte är min starkaste sida, så vet jag att många kan slå mig på en sån bana, men när jag värmde upp kände jag mig väldigt pigg i benen, trots gårdagens urladdning, eller kanske tack vare den?

När starten gick så hängde jag med rätt bra och slätdraget var utmärkt faktiskt, och jag förvånade mig själv o kanske en del andra med att göra ett riktigt bra o fokuserat lopp, som slutade med vunnen spurtstrid o en 7e plats.
Och det är väl ungefär så bra jag är på en sån bana
Väldigt nöjd med detta

Så är idrotten, man kan inte förvänta sig toppform o toppben i varje race, men man kan ändå göra det bästa av dagen, så får man sin belöning till sist.
Kanske redan dagen efter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stabilt kört Stefan! Du har en hög grundnivå sedan är det dagsfomen som blir pricken över i./Robban

stefan sa...

Jo tack. Man har blivit lite av en maskin med åren..