lördag, maj 12, 2012

Podium place

Jag har mest lite halvjobbiga minnen av Eskilstuna vilket gjorde mig lite skeptisk till hur det skulle gå idag.
Passerade stadens sjukhus där en afrikan sydde ihop min krossade tå efter en endurotävling 1988.
Kom till Vilsta friluftsområde där jag deltagit i rätt många tävlingar, men det har mest gått dåligt på den platsen (förutom en multisportseger 2003).
Körde ett uppvärmningsvarv o blev nästan chockad över hur blött det var i marken, det måste ha regnat en del där..
Kände mig stel, som jag numera nästan alltid gör på uppvärmningar. Kan inte vara åldern?
Men benen kändes bra.
Men när starten gick kändes det okej och det var bara att mata på i lera och kilometervis med hal berghällsåkning och i dom lönnsega backarna med nån konstig seglutning som knäckt mig så många gånger förr.
Hade till o med ledningen i några sekunder i början på grund av att dom andra körde mitt i leran i första lerhålet o jag körde bredvid o sparade kraft, vilket jag alltid strävar efter eftersom jag "inte är så stark som dom andra" som min farmor skulle ha sagt.
Blev till slut 3a i Eskilstuna XC efter ett stabilt lopp, inte långt från 2an, men en bra bit från 1an...

Inga kommentarer: