söndag, februari 03, 2013

Vinteraktiviteter

Man hade kunnat tro, när jag köpte en burk färg på eftermiddagen, att jag var en av dom alla som inte kommer på nåt annat att göra en otroligt vacker vinterhelg än att springa o köpa saker i dom otaliga köpcentren.
Men så är det verkligen inte.

Jag har åkt miltal med fri-skate på hård skare med skidorna.
Över åkrar, genom skogar, längs kraftledningar, via golfbanor, över sjöar och all annan tänkbar terräng med start o mål vid husknuten och med skogens alla djur som enda sällskap.
Jag har oxå åkt långfärdsskridskor på fin saltsjöis med solen i ansiktet i vindstilla väder mellan stad och ö.
Jag har gått promenader med katterna på skaren i morgonsol o fågelkvitter.
Andats fin vinterluft.
Tittat in i solen
Cyklingen har däremot bedrivits kvällstid inomus i källaren..
Allt detta för att inte få dåligt samvete av att jag slösade 20 minuter av denna fina vinterdag i en affär.

Lägger som vanligt inte ut nån bild.
Ingen skulle ändå inte förstå..

Inga kommentarer: