tisdag, maj 21, 2013

Hatet

Tyvärr så har jag en demon kallad XCE att övervinna i helgens tävlingar i Borlänge.
Kul att titta på men..
Försökte att träna på det i kväll men.......
Jag lovar att jag cyklar fortare i slutet på sista varvet på en vanlig XC tävling än vad jag gör om jag försöker ta i allt vad jag orkar i ca 2 min från noll.
Just dom där 2 minuterna där "alla är lika snabba"
Inte så fort det går i en kvart
Inte explosivt som ett landsvägsryck.
Det är jag hyfsad på
Men inte ca 2 minuter av ren smärta, flacka banor och överspända muskler
Det var länge sedan jag tvivlade så mycket på mig själv.
Men det skiter jag i..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ähh med en ordentlig uppvärmning så blir det som slutet på ett XC! Lycka till i helgen. Robban

stefan sa...

Och vem har sagt att det går fort i slutet på ett XC för mig? :)