söndag, maj 26, 2013

På lätta växlar

Medan assistancekåren gjorde sitt bästa för att komma in i min bil där jag låst in nyckeln, så passade jag på att som 10e man kvala in till semifinal på XCE-etappen på Borlänge Tour som gick av stapeln i helgen.
Kände mig ganska osnabb i kvalet, men i semifinalen gick det lite bättre, men det räckte bara till en 4e plats i 6 manna heatet, så jag blev därmed också 10 i denna sprint på fredagen.

Fick en halvtaskig start på XCO racet på lördagen och när jag väl kommit förbi dom som "hindrade" mig så orkade jag aldrig ikapp mina vanliga konkurrenter framför och jag fick göra mitt eget lopp i medelmåttans land, men körde på rätt skapligt ändå på dom avslutande varven efter det dåliga förstavarvet och tappade inte så mycket tid som jag trodde på framförvarande, men ändå alltför mycket skulle det visa sig.
Var svag uppför o fick köra på lättare växlar än vanligt för att inte bli stum i benen
Blev 9a

Ungefär samma visa på Criteriumracet på söndagen.
Halvtaskig start, men lyckades senare vålda ikapp den 15 sek lucka jag hade fram till gruppen med mina närmaste konkurrenter på platserna 6-8 i en o samma backe.
Detta kostade såklart på lite och jag körde hela första varvet med konstant syreskuld och fick senare tyvärr släppa iväg dom lite.
Kändes ändå bättre uppför idag och det var ju roligt.
Blev 9a på etappen o 9a totalt i H40 klassen på Borlänge Tour.
Tror faktiskt att det är mitt bästa totalresultat i Borlänge genom tiderna!

Med sönderbruten bil åkte jag hem, och det visade sig att den svan som fridfullt simmade i sjön några mil hemifrån när jag åkte iväg i fredags, fortfarande fridfullt simmade i samma sjö när jag åkte hem på söndagen.

Fast åt det andra hållet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra resultat från en som numera bara sitter på läktaren i MTB! Att låsa in nyckeln i bilen är typiskt Blg tour. För några år sedan när Oskar tävlade låste jag in nycklarna 15 min före start med hälften av grejorna i bilen. Jag gav mig på en lite sidoruta med en lånad domkraft. Som tur var upplyste omgivningen mig om att det var "gummiglas" så mina första slag studsade på rutan! Till sist lyckades jag krossa skiten och då hade jag glassplitterr i hela bilen :-I Resten av Blg tour frågade alla mig om jag haft inbrott......mmmm hshshsh svarade jag oörbart :-)

stefan sa...

Jo Gunnar nämnde nåt om att du också låst dig ute just i Borlänge..
Påverkade inte cyklingen som tur var..
Kände mig som en knarkare i stulen bil när jag åkte hem bara.
Tur att man bara är knarkare (med egen bil) :)