måndag, maj 06, 2013

Riktigt bra och skitdåligt



Swecup premiären i Xco nere i Tidaholm på lördagen gick bra för mig på dom snabba banorna därnere, som i år var supersnabba, men ändå hyfsat kuperade.
Fick en bra start i det stora klassblandade startfältet och låg runt 5e man i klassen halva första varvet innan jag åkte ner ett par placeringar för att resten av loppet kriga om placeringarna 7-9.
Lyckades precis grisa till mig en 8e plats innan målbacken o skulle bara spurta i mål då jag blev hindrad av en P 15-16 kille som plötsligt nästan fick tvärstopp av mjölksyra och då blev jag istället passerad en gång till och blev slutligen 9a i mål.
Ändå jättenöjd då benen snurrade på skitbra hela loppet och jag kör inte mycket snabbare än så här på denna typ av bana.
Alltid en fartupplevelse att åka i Tidaholm.

På söndagen kördes sprint, så kallad Xce i stadsparken i Hjo och jag var sämst av alla i klassen.
En lååååång dag slutade så här:
Näst sist i kvalet
Sist i semifinalen
Sist i B finalen
Sist totalt.
Hade inget fokus, ingen lust och därmed inget i benen.
Värdelös var jag.

Bilden har jag lånat från Jesper A

7 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kört Stefan!
Robban

stefan sa...

Tack!
Men om du menar söndagens race så är det mera: "Bra kört"... :)

Anonym sa...

menade lördagen :-) söndan var väl bara körd :-) /robban

Spetz sa...

Att det gick lite ojämnt i helgen beror bara på din ringa ålder. :)
Äsh, XCE och en trång bana där man ligger på ett led i den ordning man klickat i pedalerna är inte direkt representativt. Bra kört i lördags och kul att ses!

/Peter

stefan sa...

He he ja man är ju lite ofokuserad när man är yngre.
Framförallt gillar jag inte att vänta 2 timmar mellan varje eventuell prestation, men det blev ju en massa gubbsnack istället :)
Bra kört själv!

Anonym sa...

Tack för en trevlig helg!
//Samme

stefan sa...

Tack själv Samme!