onsdag, december 03, 2014

"Billiga lösningar till varje pris"?

Som så många andra år dom senaste åren, så tror jag att jag till sist kommit igång med nån sorts strukturerad vinterträning.
Det hann bli december i år igen..
Och som så många andra år dom senaste åren handlar det om att få ut så mycket som möjligt ur min gamla kropp utan att bränna för mycket onödiga halvdana timmar på cykeln.
I stort sett existerar bara väldigt hårda pass varvat med väldigt lugna pass.
Inget däremellan, förutom en del av pendelcyklingen.
Dom hårda passen är för att bli snabbare, starkare, bättre.
Förenklat
Och dom lugna passen är för att återhämta sig o trivas och därmed bli snabbare starkare o bättre.
Förenklat
Börjar närma mig den åldern när eventuell fysisk utveckling per år är rätt marginell, men ett bibehållande av status skulle ju i alla fall vara önskvärt..

Sen finns det alltid lite tid att vinna i bättre teknik samt optimalt material.
Av erfarenhet vet jag också att planerad o genomförd gedigen fysisk träning ofta genererar ett (i alla fall något) stabilare psyke.
På köpet liksom

4 kommentarer:

Gunnar Töjren sa...

Det är du som lärt mig hur man ska träna mest effektivt så din träning och tanke är det jag bedriver:.) ska bara få in flytet i fullgunget och du få i dig lite mer järn så ska vi bli bra även 2015:-)

stefan sa...

Ja, med riktig träning o tanke så blir man bra :)
I alla fall du :)

Anonym sa...

Ta dig ett järn nu Stefan, det är ju Fred. :)

//Jimmie F

stefan sa...

Inte sånt järn :)