onsdag, december 24, 2014

Julefrid eller Jul-ilska ?

Om det nu finns nån julefrid så infann sig denna litegrann i morse när jag stack ut på mitt nästan traditionella Julmorgondistanspassinnanfrukost.
Friden övergick efter nån timme när jag i den för övrigt väldigt glesa trafiken mötte en hänsynslös busschaufför som färdades i sin SL-buss på en av dom smalare vägarna.
Jag såg detta och saktade in samt körde ut och stannade i gräset/snön utanför vägen.
Busschauffören gjorde dock inte något för att visa hänsyn utan fortsatte i samma nonchalanta fart och väjde marginellt.
Fick typ ducka för backspegeln..

Jävla busschaufför!

Hann inte se vad det var för någon heller!
Det var säkert en sån där Nazist?
Eller en galen muslim?
Eller en slarvig medelsvensson?
DOM DÄR JÄVLARNA!!

Tyckte jag såg en brun skjorta?
Eller var det en turban?
Kanske en SL-uniform?
DOM DÄR JÄVLARNA!!!

Vet ej heller könet på chauffören
Tror det var en morgongrining kärring?
Eller en sur gubbe?
Kanske en hermafrodit?
INGEN AV DOM JÄVLARNA KAN JU KÖRA BIL/BUSS, DET VET MAN JU!!

SÅNA HÄR MÄNNISKOR HAR VI I VÅRT SAMHÄLLE!
VART ÄR SAMHÄLLET PÅ VÄG?

Jul-ilskan avtog med tröttheten och när jag kom hem och fick äta frukost, så rådde julefrid.
För en stund i alla fall

Inga kommentarer: