fredag, december 26, 2014

En annandag

"Löjliga familjerna" var ett barnprogram på 70-talet och en av familjerna hette "Nannandag" eller "en annan dag".
Behöver jag säga att dom var fast i ett uppskjutarbeteende.

Kanske har det präglat mig mer än vad jag tror?

Ville i alla fall inte cykla i morse när jag såg -13 på termometern samt att träden vajade en del för en snål vind.
Men idag var det ju en annandag så det var bara att ta på sig ett antal lager med kläder och genomföra.
Sammanlagt 5 st hade till slut samlats för att cykla träningsrace på en tillfälligt gjord, men ack så jobbig bana i snön, på och bredvid den för mig närliggande badplatsen.

Tur att den låg nära.

Att jag också har namnsdag denna dag faller sig fullständigt naturligt.
Självklart ska ju jag ha namnsdag en annan dag än alla andra...

Inga kommentarer: