söndag, januari 18, 2015

Skogsluft i lungorna

Tack vare det "unika mikroklimatet" som råder där min xc bana ligger så kunde vi idag köra ett spontant jaktstartsrace på en till 99% snö och isfri bana.
Havsklimatet låg kanske lite väl nära eftersom det extrema högvattnet översvämmade ca 7 meter av den 1,5 km långa banan.
Annars var det nästan chockerande torrt o lite fruset i botten med undantag på ett par ställen.
Jag är extremt inkörd på min hemmabana och hade bra flyt utan att tok-köra.
Fick ändå stryk med 2 minuter på 55 min åktid av GT som inte heller tok-körde.
Hela kroppen får sig ändå en rejäl genomkörare på den intensiva banan.

Min nya träningscykel håller oxå högre status och åkkänsla än vad jag förväntat mig.
Nöjd eller rentav "micke nejd" som gamle kazaksvenske storskidåkaren Vladimir Smirnov sa efter ytterligare en mästerskapsmedalj med ett blodvärde på 195...
Å så var de söndag igen...

Inga kommentarer: