tisdag, januari 06, 2015

Trettondagsracet 2015

Måste ju skriva några rader om dagens lilla, men ack så envist årligt återkommande vinterklubbrace som körs på forna militärområdet Nordrona.
När det kördes första gången så var jag 29 år. Nu är jag 47. Och lite snabbare tror jag

Trettondagsracet har alltid haft en ganska lättkörd o kort bana, så även i år för att behålla grundtanken att alla ska ha lika roligt o bli lika trötta oavsett förmåga
Hårt fruset i backen och banan dragen (av mig) runt och uppför en av Norrtäljes högsta toppar.
9 st startande
Jag själv hade en hyfsad dag i sadeln och lyckades köra ifrån alla konkurrenter utom en.
Hade framförallt bra driv i uppförpartierna, men var lite seg på dom få flackpartierna som fanns och körde lite på säkerhet i den snabba utförslöpan.
På slutet var jag i ingenmansland, totalt ohotad både bakåt o framåt och tappade lite gnista o fart, samt blev lite trött också.

Kul att föreställa cyklist i låtsastävlingar trots allt..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var riktigt skoj att raca i dag även för en landsvägsgubbe som jag! Det var nära att jag rusade hem och köpte en 29:a ;-)

stefan sa...

Klart du ska vidga vyerna o köpa en skaplig mtb. Blir ännu roligare då :) När du är 70 är du för gammal och tänk på att det bara är 19 år dit. ;) :)

Anonym sa...

18.5 år......