onsdag, augusti 13, 2008

För bekväm?

Granbarr i cykelbyxorna hade jag förra gången jag körde "mtb sthlm" vid högdalstoppen söder om huvudstaden. Kanske var det därför jag körde 2.5 min snabbare då än i dag, fast banan var snarlik. Vid nästan varje litet race utan toalettfacilteter så brukar jag ha nästan religiösa "skogsskitningar" innan. Helt nödvändiga för att kunna cykla lite fort, plus att man blir lite lättare. Kanske har någon stackare sett min vita rumpa nånstans i närheten o strax innan ett mtb race?
Men det "skiter" jag i.....
I Maj finns inte så mycket blad så, då har man granbarr i byxorna efteråt. Nu i mitten av Augusti finns det betydligt bekvämare mjuka blad.
Men hellre vassa granbarr o snabb cyklist än mjuka blad o en långsam cyklist.
Nåja, jag har cyklat sämre än i dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

kör hårt i helgen!!