söndag, augusti 03, 2008

Ljuset ligger framför mina fötter....??


Nu vill nog snart mina ben, min hjärna och min övriga lekamen cykla lite fortare igen efter 1 månad av tröghet. Man tror varje år att man ska lyckas att hålla formen uppe under hela säsongen, men det kommer alltid nån svacka av olika anledningar och ibland utan anledning.
Det har visserligen funnits olika anledningar till att jag inte varit på topp den senaste månaden och nu verkar jag helt utan anledning börja närma mig nån form av lust att köra skiten ur mig igen...
Men jag avvaktar nån vecka till om det verkligen är min form som är på väg tillbaks lite.
Läste i nån cykeltidning häromdagen och fann att jag håller lägre vikt i förhållande till längden än den regerande olympiske mästaren i MTB. Han cyklar dock lite snabbare än jag...
Det är för övrigt några tjockisar till i världen som cyklar snabbare än jag..

Fan oxå!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

muskler Stefan det handlar om muskler ;-))...själv orkade jag inte cykla i mål på NM :-(

stefan sa...

Jag trodde skinn och ben var det viktigaste..? :)
Du tar revanch på finnmarksturen.
Häng på till märsta på Onsdag o få lite genrep. Tror banan passar dig. Mindre teknisk än din egen tempobana o måttliga backar.