söndag, augusti 17, 2008

Utsatt för korruption

Ja tjena! Jag heter Arga Arabfabian eller nåt. Jag har blivit utsatt för korruption i helgen o tänker protestera.
För tredje året i rad har arrangörerna i Södertälje lagt en MTB bana som inte passar mig!
Dom måste vara köpta allihopa!! Någon har något emot mig o jag tänker vägra ta emot dom sverigecup-poäng som eventuellt tilldelats mig
Vad ska jag med 10 e platser till!!!
Jag är ju egentligen bäst!!
Varför ska jag acceptera att arrangörerna lägger banor som dom vill??
Det är ju som om tex en brottare skulle acceptera att brottning är en bedömningssport!!
Helt sjukt.
Måste vara italienska maffian eller nåt!!?

Ja ja om Stefan får ta över tangentbordet så kan jag konstatera att finalen i Kalas cup MTB i Södertälje blev en jobbig historia.
Kämpade mig till en 10 e plats på XC loppet under lördagen med nästan rekordpuls(179 slag i medel) på den tröga stökiga banan + en onödig vurpa med ca 1 km kvar som demolerade växelreglaget vilket omöjliggjorde växling så att jag tappade 1 placering precis i slutet.
Förbannad!!!

Dagens långlopp(!)som skulle avsluta cupen blev en låååång historia för mig med en medelpuls på 150 och med en inställning att bara ta mig runt på en ohyggligt blöt o stökig bana, som inte lockar ens den gladaste motionär.
Jag vet inte resultatet ännu...
Men kanske snodde jag nån poäng från nån konkurrent i totalställningen?

Från dom som inte startade iallafall...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Starkt att köra idag iaf! Själv fegade jag för Södertäljes rotbana.

stefan sa...

Jag har varit stoltare över en niondeplats i cupen.. Det redan tunna startfältet blev ännu tunnare pga vädret.
Kändes liksom inte som jag tävlade idag. Bara körde på sakta men säkert i mål.Man var ju en bit efter om man säger så. Och stökigare långloppsbana har jag aldrig kört. Då ska man veta att jag var med redan 1992 :)

Gunnar Töjren sa...

Jag vill protestera mot allt och alla.... Någon har något emot mig och placerat mig på en tråkig plats 8 timmar per dag, utan fönster, mat, vänner.... visst.. jag får en timmes rast per dag då ajg rullar iväg på min cykel till min mor och får den efterlängtade maten.... Sen tillbaka till den mörka hålan för att plågande då och då gå till ytterdörren och snegla ut mot friheten och naturen. Jag vill hem nuuuuuu!!!