lördag, augusti 23, 2008

Trött i nacken!!?

"Hängnacke", "gamnacke"och "cykelrygg". 3 st uttryck på olika sätt att somna med för hög promillehalt alkohol i blodet.
Jag brukar inte vara den som somnar vid alkoholpåverkan, men det har hänt. Framförallt minns jag en gång när jag som 18 åring blev utslängd från en kinarestaurang efter att ha somnat i ställningen "cykelrygg" med pannan vilande mot ett ölglas. Minns att jag på vägen ut gick förbi en spegel, och med mina röda fyllögon såg jag ringen efter glaset som tydligt avtecknade sig i min bleka tonårspanna.

Idag provade jag dom cykelintervaller som jag ska lägga till i mitt vinterträningsprogram såsmåningom, och det handlade om 20 sek järnet följt av 40 sek vila varje minut upprepat 30 ggr med 10 min rull i mitten av passet.
Jag räknade fel så det blev 32 ggr, och dom sista gångerna var jag farligt nära både "hängnacke" o "cykelrygg". Jag fick mjölksyra i nacktrakten av all acceleration hela tiden.
När jag kom hem var jag rödögd, men jag såg inga tecken på att det skulle finnas en ring i pannan. Möjligtvis rynkor.
Man e inte 18 längre...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det liknar mitt plågpass 30 sec fullt ös med 30 sec vila. Började med 25 och jobbade mig upp till 30 men inte fan räknade jag fel!