onsdag, augusti 06, 2008

Inget sting.

Jag åt lunch med en geting som sällskap idag. Den ville åt den lingondryck som jag drack till maten, så jag fick hälla upp en skvätt på ett fat så den kunde gotta sig medan jag åt.
Sen tvättade den sina antenner o framben o drog nöjt vidare ut i friheten, medan jag inställde mig åter på jobbet kl 11.45 noll noll....piiip.
Kanske var det getingens kompis spyflugan som flög in i munnen på mig när jag körde "MTB sthlm" i Märsta senare på kvällen. Han hade nog missat o tvättat sina framben för den smakade inte lingondryck direkt, utan mer åt hundskithållet.
Mums.
Motståndet på kvällens race var dock inte hundskit, då bland annat blivande OS deltagare stod på startlinjen för o få sig en liten körning. 24 st startande o hårt även i veteranklasserna.
Synd att hälften körde fel lite här o där vid diffusa skyltningar vid stigbyten. Däribland jag.
Försökte ändå kämpa på för att få mig en genomkörare, men det gick bra segt, och inte blev det bättre när man körde fel o fick vända ett par gånger.
Kom runt men blev ordentligt frånkörd. Hade små perioder med normal känsla o stora perioder med trög känsla. Men den goda känslan fanns ändå där o lurade i vassen.
Djupt inne i vassen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

diffus skyltning. Har dom inga pinnar i pinnbacken?

stefan sa...

Banan är markerad så det är lätt att se när man kör moturs som vi gjort hittils, igår kördes den åt det andra hållet o pilarna satt kanske inte optimalt på sina ställen. På första varvet låg jag först i en grupp o körde helt rätt men på andra varvet var jag lite tröttare o missade nån stig o fortsatte på elljusspår 2ggr, andra gången låg jag o hängde på en som körde fel så vi fick vända, så det var inte mitt fel... :)
Varv 3,5 o 5 gick som planerat.
Det var andra som körde mer fel än jag o körde typ egna banor, men dom flesta hittade i mål o var trötta iallafall..

stefan sa...

Varv tre ,fyra och fem ska det vara. Då gick det som planerat. :)

Anonym sa...

tror i alla fall att våra pinnmarkeringar funkar bäst. Bra att goda känslan smyger i vassen. Då är det bara hoppas att känslan finns där om en vecka! Nu vilar jag två dagar sen ska jag köra slut på mig i Ludvikaskogen. Ångesten kryper i vassen ;-I