lördag, april 04, 2009

Man e inte 20 längre..

.. fann jag mig själv säga upprepade gånger i eftersnacket efter dagens Keps cup som gick i Täby.
Och det syns ju tydligt på denna lyckade blinkbild som jag på "spontant" bloggarvis tog på mig själv när jag kom hem efter racet, skitig o sliten.
Jag brukar oftast inte känna mig gammal på nåt sätt, men efter dom sista 7 dagarnas träning där jag nu sammanlagt legat 1 tim o 35 min på rött, så börjar det kännas.
Dagens race sved väldigt mycket i benen och nån vidare kraft utvecklades inte heller. Hade inte väntat mig nåt annat i och för sig, men det är ändå lite jobbigt att se konkurrenter som man vet att man kan slå, försvinna i fjärran efter 500 meter.
Jag kan dock ta det o hoppas att jag är på rätt väg i min såkallade uppladdning till säsongen. Fast just nu är jag i nedbrytning.

Jag vann ju klassen ändå tack vare att jag hela tiden hade i tanken att även när man är sliten så skiljer inte maxkapaciteten så många procent mot när man är i form som man kan tro. Det är oftast skallen som ger upp först, och det gjorde den inte idag.
Men det var jävligt nära.

Och man kan ju se hur snygg o nöjd man blev av det.....
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

bra kört iaf! ....själv är jag lite förkyld. Blev det efter racet i torsdags. Kanske var det därför det inte kändes helt 100....

stefan sa...

Förkyld? Vad är det?
Nåja, eftersom det redan är en som är förkyld här hemma så kanske jag får veta vad en förkylning är jag oxå snart?