torsdag, april 02, 2009

Våren är här!

Ett kännetecken att det är vår för mig är när långa ärmar o ben åker av på cykelkläderna för första gången, och man visar sina vita vinterhåriga ben.
I dag skedde det.
Ett annat kännetecken dom senaste årern har varit att vi i klubben kört landsvägsracet "Finsta GP". Mycket prestige står på spel.
I och med att kvällsträningstävlingarna drar i gång så kommer nästa kännetecken, nämligen att jag dom dagarna får ett mer eller mindre autistiskt beteende på jobbet.
Man går o laddar inför kvällen litegrann och är i sin egen värld. (Ännu mer i sin egen värld kanske man kan säga... )
Detta autistiska beteende går inte över riktigt förrän man är klar med racet.

Denna autist som råkar vara jag, hade till att börja med lite sega ben, men lyckades ändå tidigt komma loss i en utbrytning på 3 man som höll ända in i mål.
Mötte lite för bra spurtmotståndare på den låånga spurtrakan så jag blev ju självklart just 3a av 8 stycken vårhungriga(?) klubbkamrater som startade.
Kul var det iallafall, fast jag var lite ringrostig just på racercykeln.

Min autistiska hjärna är ju inställd på rakt styre o skogskörning.
Inte så lätt att ändra på...

14 grader varmt var det iallafall

2 kommentarer:

Anonym sa...

du var stark i dag Steffe...vinterträningen har tagit ut sin rätt ;-)

stefan sa...

Gillar Gp lopp på korta banor med mycket accelerationer.

Det jämnar nog ut sig ju mer in i säsongen man kommer, när alla har kommit igång liksom, och värsta slitaget från mallisresor och sånt har lagt sig. :)