tisdag, juni 09, 2009

Det ska inte vara för bra..

Ofta när jag skaffat mig nåt nytt, så har man vid första användningen lyckats förstöra eller förfula det nya fina.
Fick man nya skidor som barn så kunde man ge sig fan på att man körde på värsta stenen i första utförsbacken och repade upp det fina belaget vid första provturen.
Varje gång jag köpte ny crosshoj passade jag på att vurpa i några väl valda snövallar eller störta i nåt hopp så att plasten i kylarvingarna rök alla världens väg plus att man krökte styret vid senast andra provturen.
Missat takräcket när man ställt på cyklar på nya bilens tak, spillt olja på nya dyra Peak byxor, klivit på nya dyra solglasögon..
På förra nya cykeln så fick jag en buckla i ramen nästan direkt.
Den här gången hade jag av nån anledning inte dragit åt ena pedalen ordentligt på nya cykeln och tappade därför denna och förstörde gängorna i vevarmen.
Jag gick länge och letade i mossan efter pedalen, när jag plötsligt förstod att den satt fast i skon såklart..

Men grejor är till för att användas så det är kanske bra att det svider lite i själen på en gång så man kan inte lider så mycket av att köra ut i skiten med dom nästa gång

2 kommentarer:

Anonym sa...

synd på rara ärtor!

stefan sa...

Äsch, det finns dom som tillverkar vevarmar o lever på det...
Och så finns det dom som förstör dom o blir ruinerade...