onsdag, juni 17, 2009

Oanvändbara


"Förlamad 42 årig svensk stämde Japanskt storföretag. Fick 10 miljoner i skadestånd. Blev jätteglad."
Om jag inte hade haft såna otroliga reflexer så hade dessa värdelösa cykelskor lett till att jag ramlat handlöst i trappan o brutit nacken o blivit förlamad från hårfästet o neråt. (Då ska man veta att jag har rätt högt hårfäste)
Köpte dessa MTB skor i vintras till ett väldigt bra pris på en ledande nätcykelbutik. Lätta o snygga, men vad jag då inte visste var att dom i princip är värdelösa att använda som MTB sko.
I MTB händer det ju att man får springa ibland och sedan hoppar man på cykeln o klickar i pedalerna. Då och då kanske man inte kommer i spd clipsen direkt i farten utan får ta nåt tramptag med hålfoten för att sedan klicka i.
Detta är i princip omöjligt med denna glashala carbonsula och man glider av pedalen o slår sönder smalbenet, får stopp, blir omkörd o därefter galen.
Skulle man mot förmodan behöva kliva av på nån berghäll eller liknande så får man krypa därifrån, för det minimala stenhårda gummit(?) som man monterat på klack o framfot är värdelöst o svinhalt.
Gå i trappor är dom inte gjorda för, jag vet men..!
Shimano gör bra grejor, men förutom dom här skorna så köpte jag även en hjälmmössa av samma märke som förstärker fartvindens sus till ett ljud som kan liknas med att ha fladdrande tidningspapper i öronen. Kastade den åt helvete!

"Hörselskadad 42 årig svensk stämde Japanskt storföretag och fick 50 par värdelösa skor som tröst. Blev galen"
Posted by Picasa

1 kommentar:

Anonym sa...

;-))