söndag, juni 14, 2009

Ett fall framåt

Om jag hade haft backspegel på min nya cykel så hade jag kanske hunnit väja för den klumpiga överstressade cyklisten som fullkomligt mejade ner mig bakifrån i starten på dagens deltävling i Kalas cup MTB som gick av stapeln i Borås där 2 st race klarades av i helgen.
Om jag hade haft backspegel så hade jag istället för att ha stått kvar på startrakan i en minut o riktat styret o vända ben o armar åt rätt håll, kunnat gjort ett riktigt bra lopp idag nu när mina ben börjar kännas väldigt normala igen.
Satte mig på min lätt sneda hoj och det tog ett halvt varv innan jag kommit ikapp lite o började se eftersläntarna i startfältet uppe i den längsta backen.
Körde faktiskt ganska fort dom 4 varven o körde förbannad upp mig till en 11e plats iallafall även om jag blev lite trött på slutet av tokrusningen.
Trots allt det bästa resultatet i år!!

Sol o torra banor i dag Söndag
Regn o blött igår Lördag och inte lika bra ben som idag, men jag hävdar mig ganska skapligt ändå när det är lerigt o halt och blev 11a i ett långt o slitigt race där jag anande ett litet ljus i den tröga tunnel jag befunnit mig i sedan början av April typ.
En godkänd helg.

Kötta!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kört! Hoppas att du inte drabbades av några nya skador på fincykeln?

stefan sa...

Tack. Det verkar vara svårt för mig att bli topp tio i år...
Men 12e platsen i lördags blev ju ändrad till en 11e då dom räknat med en varvad av misstag.
Vilken bonus va!!!?
Jag har inte vågat kolla på cykeln så noga än..