fredag, december 18, 2009

Om stefan själv får välja..

... så väljer jag hellre 10 minusgrader, sol o vindstilla som det var idag, än -5 grader, snö på tvären och 20 meter per sekund i vind som det varit dom två dagarna innan.
Detta är anledningen till att jag tränar på en Fredag.
2 tim i distanstempo med dubbelt av allt i klädväg inklusive elsula på full effekt. Det enda som saknades var tejp i ansiktet.
Men tejpen kommer på först när det är kallare än -10, så att man har ett vapen till mot kylan.
Men benen o cykeln kändes väldigt tröga idag, trots fina vintervägar.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Peter S sa...

Ja, wind-chillen är skaplig vid kallare än -10 grader. Tyckte att det bet rätt bra på näsan när jag lufsade på i 12 km/h under en dryg timme igår e.m.

Stefan, det är en sak som förbryllar mig: Under "om mig" skriver du att du var 42 år 1999. Och i inlägget nedan, skrivet 2009, att du ser en 42 åring i spegeln. Hur går det ihop?

stefan sa...

Jag är egentligen 52 år och kvinna? :)

Det är en punkt efter "Svealandsmästare i MTB H30 1999".
Kanske "Om mig" är lite rörigt skrivet.