onsdag, december 02, 2009

Julefrid?

Jag har märkt av det länge, och det blir bara värre för varje år.
Veckorna före jul är folk arga.
Idag när vi cyklade ett lugnt distanspass stötte vi på en "glad" farbror som var ute och gick på en stig i skogen. Han hade en stackars hund med sig, som tvingades gå kopplad vid denna elaka osympatiska människa.
Kanske hade det blivit lite julefrid om jag slagit ihjäl honom och grävt ner honom i ett kloakdike.
Men jag lät bli, och kommer även i fortsättningen att få acceptera att nästan bli avprejad av vägen av julstressade bilister.
Jag kommer fortfarande att tvingas släppa förbi griniga pensionärer med en alladin-ask i handen i snabbköpskön.
Sura tanter med kassar fulla med julklappar kommer även i fortsättningen att titta argt på mig när dom går i vägen för mig på cykelvägen på väg från jobbet.

Inte behöver man vara så arg bara för att jesus föddes för 2009 år sen?

4 kommentarer:

GT sa...

Bra skrivet Stefan!!! Det är trollen i dem!!! (relaterar till Den R Konntz bok "Skymningsögon" Handlar just om ilska!!! Nåja!! Du lär ändå aldrig läsa boken!!! Tack för sällskapet igår!! det var kallt men kul!!

Peter Spetz sa...

Det borde återinföras klassisk stening i Norrtälje.

Anonym sa...

ättestupan är underskattad!

stefan sa...

Återinföra o återinföra. Vem har sagt att dessa metoder blivit avskaffade..? :)