söndag, december 06, 2009

Sovjetisk diciplin

Hade bestämt mig för att jag skulle komma ut på mitt söndagssvältpass FÖRE kl 08.00, och med nästan sovjetisk diciplin var jag oxå ute kl 07.57.
Men det sovjetiska systemet fungerade ju som bekant inte i längden, och det visade sig att det hade varit bättre om jag i vanlig ordning kommit ut några minuter försent typ kl 08.04.
Det kom nämligen en ganska rejäl regnskur ca kl 07.59 som varade till ca kl 08.03.
Det räckte för att jag skulle bli lite småblöt resten av passet.

Mörkt decemberväder med lysen på första halvtimmen.
2 timmar och 33 minuter på en kopp espresso.
0.000000006 gram fett borta den här gången med.
Det var värt plågan.
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Anonym sa...

du är en riktig CCP are

Peter Spetz sa...

Espresso innehåller mer fett än vanligt bryggkaffe om det ska tokdeffas ända i i kaklet. Å andra sidan innehåller det mer koffein/kopp än bryggkaffet, så det kanske jämnar ut sig...

Peter sa...

Förresten, vad är det för Ufo inlindat i sladdar som skymtar på bilden? Lampa fäst med skosnöre runt bromsvire/styre? Eller Elkabel snurrad runt styret? "Snyggt"...

stefan sa...

Även om jag är ett cccp :) så kan man inte påstå att jag tokdeffar, men dom brukar göra lite nytta på vikten dom där passen, vet jag av erfarenhet.

Har lämnat in bilden till svensk ufoforskning eller nåt, men jag tror att det är mitt lyse som hålls fast av gummiringar med lyssladd fastklämt vid sig som man ser bakifrån i ljuset av fotoblixt.

Men jag är inte helt säker.... :O