lördag, augusti 07, 2010

Fräsch?


Minns en Kalle Anka-tidning som jag läste nån gång för länge sedan, där Kalle Anka själv hade en dag med mycket dåligt självförtroende.
Varje gång han såg sig i spegeln så hittade han nya svagheter i sitt utseende.
Ena gången tyckte han att hans näbb var gigantisk, i nästa stund blev han chockad över sina enormt fula fötter, sedan sin ankstjärt och så vidare.
Så kände jag mig igår.
Drabbad av en brutal förkylning som inte bara gjorde mig igentäppt i näsan, den yttrade sig oxå i en enorm smärta i kroppen som jag sällan varit med om.
Kunde knappt röra mig, och alla mina små skavanker i rygg och leder som man har när man är 43 år, gjorde otroligt ont.
Inte blev det bättre när man likt Kalle Anka gick förbi en spegel och fick se att mitt ena öra hade flyttat sig minst 1 centimeter neråt och 3 cm utåt av svullnaden från getingsticket jag fått dagen innan, lägg därtill ett blekt ansikte. (se bild)
I mina ögon verkade mitt öra vara förflyttat minst en halvmeter.

Idag är min förkylning, mitt utseende och min världsbild något förbättrad, men jag är ändå lite förvånad att jag är förkyld igen!
2 gånger denna sommar efter att ha haft en period på över 2 år utan minsta sjukdom.
Posted by Picasa

1 kommentar:

Anonym sa...

som tur är har du en bra bit kvar till Lönnsviksrekorden i sjukdom!