söndag, augusti 15, 2010

Mycket puls

Inför starten på dagens deltävling i Kalas cup i Södertälje, så hade jag dåligt självförtroende.
Anledningen var att jag varit sjuk och inte visste hur jag skulle palla den tuffa men roliga banan som bjuds där.
Tyvärr hade allt för få pallrat sig dit för att deltaga, men H40 klassen där jag kör, saknade inte så många av dom snabba.
Det var visst nån tävling igår uppe i dalarna där man kör typ rakt fram på grusväg i 9 mil som drog lite fler deltagare av nån anledning..?
Cykelvasan hette det nog?
Nåja tillbaks till mitt viktiga tävlingsreportage från dagen: När starten gått så var allt dåligt självförtroende o ångest borta, och jag kunde ånga på ganska bra mot en 8e plats av dom 16 som behagade starta, och jag hade lite flyt med andras resultat vilket EVENTUELLT betyder att jag nu avancerat till 5e plats i den totala cupen. Hade kanske inte kanonben idag, men pulsen skenade vilket den alltid gör efter sjukdom.
Men det är skönt att se att man orkar ligga i över en timme på rött, av 1timme och 14 minuters tävlingstid.
Få människor nuförtiden orkar ju ligga på rött i överhuvdtaget under en hel livstid..

Man undrar ju hur det står till med folkhälsan när man hör att folk dör en efter en, på löparlopp på EN mil (midnattsloppet), bara för att det råkar vara 23 grader varmt o lite fuktigt?

Nu kommer jag säkert att dö på nästa race bara för det..

2 kommentarer:

Gunnar Töjren sa...

....vilken tur man inte förstörde benen och ekonomin på tråkiga grusvägar i dalarna igår!!! Då kanske man inte haft så kul och gått så bra idag!!! he he he..

...

stefan sa...

Folk vill ha raka spåret liksom...