lördag, december 11, 2010

42 meter!!


Kanske inte lika imponerande som denna franska alp som jag "fångade" på bild i fjol somras, men på dagens vintriga luciarace i MTB, med hela 4 st startande, så fick vi med en backe som hade hela 42 meter i höjdskillnad från botten till topp på plogad väg, och det är nog den längsta åkbara höjdskillnad i ett svep man kan få till i Norrtälje.

För första gången på väldigt länge kändes det bra i kroppen och jag kunde kötta på till en 2a plats, ganska nära segern, med kalla händer. Kul med lite avbrott från jobbig inomhuscykling. Det hela avslutades med lite kaffe o lussekatter som jag med gott samvete kunde glufsa i mig, tackvare att jag håller vikten så lätt denna vinter av nån anledning som jag inte förstår..

Verkar ha fastnat mellan 69 och 70 kg fast jag tycker jag slarvar lite. Frågan är om det blir nån viktnedgång när jag väl skärper mig...

Posted by Picasa

2 kommentarer:

Gunnar Töjren sa...

dax för lite uppdatering här.... va...

stefan sa...

Finns inte så mycket att uppdatera om just nu. Kanske kommer inspirationen tillbaks efter Gran canaria resan som närmar sig