söndag, juli 31, 2011

En fin svit

Jag fortsätter den invanda men ganska jobbiga vägen med att ha väldigt dåliga ben på just träningstävlingar.
Gårdagens långlopps KM var inget undantag .
Lite trögtrampad grov singel på en skogsväg räckte för att jag skulle släppa tätklungan på 5 man (av 9 möjliga) efter ca 3 mil av dom dryga 80 km som kördes.
5 mil solo och avhängd.
Kände alla möjliga åkommor på min perfekta(?) kropp och irriterade mig på allt på min väl fungerande cykel.
Raksträckorna blev för långa och dom få backarna som fanns, var plötsligt på tok för branta.
Det var motvind överallt, och där det inte var motvind så var det nån sorts trög medvind?
Flugor i hjälmen.
Minst 2 människor på banan (på 80 km), helt klart ivägen...
1 irriterande bil.
Taggbuskar som stack ut.

Körde en kvart långsammare än ifjol på samma bana.
Blev utanför KM pallen!
Jag som alltid tog minst silver i fjol på alla KM dicipliner.
Det går utför.
Och i dag är semestern slut.

2 kommentarer:

Christer Claar sa...

Tur att semestern är slut för dig så du har chans att komma i form igen.

//Christer C

stefan sa...

Det ligger nåt i det du säger..