fredag, juli 15, 2011

Odjuret

På morgonen en bra stund innan jag skulle starta Xc loppet i MTB SM så låg jag på hotellrummet o tittade på en TV dokumentär om myten om sjöodjuret i den skotska sjön Loch Ness.
Bland annat så var det i programmet med en man som hade tillbringat ett halvt liv åt att bevisa att sjöodjuret INTE fanns.
Vilket tålamod tänkte jag.

Själv har jag tillbringat ett halvt liv åt att försöka göra ett riktigt bra lopp på just SM.
Igår lyckades jag.
Odjuret finns inte.
Det är bara inbillning

Fick ensam stå i 4e startled eftersom jag inte körde tempoloppet o var därmed oseedad, men jag var blixtsnabbt iväg och uppe runt 10-12 plats direkt i det 31 man starka startfältet.
Eftersom jag inte är nån solskenscyklist så gjorde det inte nåt att det regnade lite, det är ju en utomhussport och det var långt ifrån några extrema förhållanden eftersom banan sväljer vatten väldigt bra.
Körde sedan väldigt stabilt utan ett misstag.
Blev 9 e man, men hade 7e o 8e platsen bara ca 40 sek fram.
Topp 10 på SM.....CHECK!

Det var till o med så att det kom 2 st Stefan Larsson på topp 10 listan, men den ena är en stark cyklist från skåne.
Den andra är jag!!!!! Utropstecken!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis ! bra kört
/Peter Ö

stefan sa...

Tackar! Bra kört själv.

Samuel sa...

Bra kört!! Var så inne i mitt eget att jag glömde gratta dig..

stefan sa...

Tack! Jag är nöjd. Tack för langningen i regnet. Då slapp jag ju köra med full flaska.
Skitviktigt!? :)