tisdag, juli 19, 2011

Mitt trubbiga vapen

Jag var en cyklist som bröt tävlingar titt som tätt förr i tiden. Mest för att jag hade dåligt tävlingspsyke och bara klarade av att genomföra när det gick riktigt bra, men oxå för att materialet var sämre då. Det fanns till exempel inga tublessreadydäck o shadowbakväxlar med mera, så det blev helt enkelt fler haverier oxå.

Men ingen kan påstå att jag är nån som bryter tävlingar nu för tiden,
Det är till och med så att jag under säsongerna 2007, 2008, 2009, 2010, och 2011 har startat i ALLA, kommit i mål i ALLA och tagit poäng på ALLA deltävlingar i svenska MTB cupen. (ALLA utom ett långlopp som ingick i cupen 2009 som jag "bojkottade".)
Detta gör mig till en av dom pålitligaste eller kanske den pålitligaste mtb cyklisten i cupen i sverige!!
Att jag kör på pålitiligt material spelar oxå in
Skönt att vara bäst på nåt.

Totalplaceringarna i cupen under dessa år är 11e, 10e, 10e, 5e, 6e.

Nöter jag på så här i några år till så kanske jag slagit ut alla konkurrenter med mitt trubbiga vapen som delar ut halvlösa men irriterande återkommande slag som tröttar ut...mig själv?

Inga kommentarer: