tisdag, juli 12, 2011

Stressigt

En liten nätt biltur till Göteborg på en väg kantad av djurkadaver o brinnande lastbilar, gjorde vi igår.
Allt för att köra SWE cup på nästa års SM bana i slottskogen.
Tackvare nämnda brinnande lastbil, så blev vi rätt försenade och den tänkta provkörningen av banan, som verkligen hade behövts på den slingriga tekniska banan, fick läggas åt sidan då vi kom till starplatsen en halvtimme innan start, ganska stressade av att oxå ha snurrat runt lite i "götet" för att hitta.
När sedan starten gick så svängde täten lite väl mycket höger när vi skulle upp i första skogspartiet, detta resulterade i att jag plötsligt hade täten i H40 klassen och behöll denna i 1/3 varv ungefär, sen kom dom snabbaste o förpassade mig till 4e plats.
På 2 varvet lyckades jag själv missa o ch komma på fel sida av avspärrningsbanden och blev omkörd av ett gäng när jag försökte hitta tillbaks till banan.
Körde upp mig igen men förvirrade mig fel en 2a gång på 3 e varvet på ungefär samma ställe...
Tappade tid o placeringar igen och var nästan på väg att tappa sugen, men jag bet ihop och gick imål på 6 e plats i ett lopp som kändes väldigt konstigt för min del.

Att inte ha provkört banan, att ha ledningen, att vurpa 2 ggr, att köra fel 2ggr, att nästan ge upp 1gång, att inte ha flyt en enda meter rent tekniskt, att inte riktigt vara närvarande överhuvudtaget.
Trasslade mig ur situationen till sist ändå.
Tog vägen förbi Borås på väg hem.
Provkörde årets SM bana.
Var hemma vid midnatt.

Inga kommentarer: