söndag, juni 03, 2012

En serie är bruten

Jag må ha sagt det förut, men jag har sedan 2007 deltagit o kommit runt o tagit poäng i alla sverigecuptävlingar som arrangerats. (Alla utom en, som var ett långlopp som jag inte startade i).
Ingen bragd kanske, men väldigt stabilt av mig om man får säga det själv....

I helgen på etapploppet kattegattstouren, blev dock denna serie bruten.
Kraschade ovanligt amatörmässigt efter ett "drop" och skallade marken med huvudet så att jag såg stjärnor samt axlade marken med höger axel, vilket gjorde höger arms brukbarhet väldigt begränsad.
Defintivt inte nån bragd, men väldigt ostabilt av mig om jag får säga det själv...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Outch! Låter inge vidare. hoppas på snabb rehab!

Jesper Andersson sa...

Maila mig så jag får din adress så kan ja skicka över lite bilder! Krya på dig!/ Jesper jeppman88@hotmail.com

stefan sa...

Tack!
Blir bara inomhuscykel ett tag framöver, men det ska nog gå bra att vara tillbaks rätt snart. Har så mycket krämpor ändå i min ålder.. :)

Peter sa...

"Kattegattsoturen" hade en Göteborgare sagt. Osis och synd att serien av fullföljda race blev bruten, men tur iaf att inget verkar brutet. Krya på´t Stefan!

/Spetz

stefan sa...

Tack
Otur o otur.. en klantig människa tenderar att ha mer otur.. :)

Men det har egentligen inte varit många skadeveckor pga av cykelkrascher i min 20 åriga karriär.
Så man kanske inte är så klantig ändå..?