måndag, juni 11, 2012

"Jag har sån jävla otur!!!"

Jag har sån jävla otur!!!
Så sa ofta en tidigare arbetskollega till mig, som ofta lyckades att klanta till det med de flesta saker.
Till exempel att elda upp sitt eget garage, skrota otaliga bilar, få sparken från alla jobb, och så vidare och så vidare....
Han tänkte aldrig tanken att en ganska stor del av hans "otur" var orsakat av han själv och hans handlingar.

Så är det nog för alla när man drabbas av otur o dåliga trender.
Det är orsakat av en själv till minst 80%
Man kan ha äkta otur oxå.
Att få blixten i huvudet är otur.
Men chansen att få blixten i huvudet ökar om man sitter i toppen av ett träd mitt på en åker.
"Oturen" ser till att drabba dom som inte är ordentligt föberedda, slarvar eller saknar ordentligt fokus.

Min egen axelskada just nu som är orsakad av mig själv beror tydligt på dåligt fokus till följd av att jag egentligen inte hade 100 procent lust att tävla just den helgen av olika orsaker.
Jag kan tyvärr inte skylla på en "jävla otur".

Så har du mycket otur eller är inne i dåliga trender, vänta inte på att det ska vända av sig själv, utan ändra nåt i ditt beteende eller dina förberedelser, annars är oturen snart framme igen.

Nu har jag inte tid att skriva längre.
DET BRINNER I GARAGET!!

Inga kommentarer: