lördag, augusti 04, 2012

KM MTB XC 2012

Extremt mycket hemmabana hade jag idag på KM och jag tog därför täten in i skogen efter asfaltsslingan i starten.
11 st till start vilket var bättre än väntat!
Körde så fort jag orkade och hade bra tekniskt flyt och hade täten i nästan två varv, med en 4-mannagrupp för det mesta rätt nära bakom.
Sen blev jag  omkörd av Johan, sedan Jesper följt av GT o Tommy.
Några av dom försvann snabbt medan andra segade sig ifrån.
Jag blev lite väl muskulärt trött och tappade lite väl mycket flyt för att vara riktigt nöjd, men så kan det ju vara när man kanske inte är i absolut toppform och ändå försöker hålla toppformstempo.
Sedan var ju motståndet rätt hyfsat faktiskt
KM brons till blev det iallafall, liksom ifjol.

Sedan cyklade jag dom ca 800 metrarna hem.

I morgon är det KM i Långlopp

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till medaljen! Jag räknar med att fylla ut startfältet i morgon. /Robban