söndag, augusti 12, 2012

Punka på däck o hjärna

Såg idag fram emot att kötta lite branta höjdmeter på GT s träningsrace i slalombacken.
Efter att ha rullat in dom 20 minutrarna till Norrtälje så var det dags att köra ett litet uppvärmningsvarv på banan.
Hann bara cykla i ca 3 minuter med innan nåt väldigt vasst skar sönder mitt däck totalt och en väldigt hastig punktering uppstod
Jag är inte känd som nån punkaman eftersom jag kör på lite översäkra tubelessready-däck, så därför hade jag inte nån slang med mig, så det var bara att ställa in o ringa efter skjuts.
Väldigt jobbigt att sen ställa om hjärnan o träna nåt annat lite senare istället, och ett av mina genom tiderna sämsta 4*4 pass blev därför ett faktum på kvällskvisten.

Påminner mig om nåt liknande som hände på ett distanspass på Gran Canaria för några år sedan, när jag med fina ben o gott humör hade planerat en fin distansrunda
Efter ca 45 minuters cykling så hade dom stängt av vägen och jag fick vända o planera om hela rundan o hela dagen.
Plötsligt hade jag väldigt dåliga ben o betydligt sämre humör och rundan blev både kortare o tråkigare.
Ibland är det svårt att ställa om när det inte går som det är planerat..

Inga kommentarer: