söndag, augusti 05, 2012

Långlopps KM

Detta år bara ett varv på en lite förlängd slinga. En ganska snabb o lättåkt bana
Jag fick ta täten o agera vägvisare åt utsocknes cyklister som inte hittade, men när det blev ännu mer vägar så kunde alla hjäpas åt o dra.
GT gjorde ett ganska hårt ryck i en lös sönderregnad rätt lång grusbacke efter knappa timmen, viket räckte för jag o dom flesta andra skulle bli avhängda så att han kunde gå solo i mål eftersom en del som inte kunde banan inte såg var han tog vägen o körde lite fel åt höger o vänster.
Jag körde rätt o samlade ihop den förvirrade skaran av "stockholmare".
Tacken för det blev att jag blev avställd av dom andras höga hastighet o mina trötta ben på banvallen sista milen.
Jag är inte så stark på slätan (heller)
Blev 5a totalt av dom 11a startande men tog brons i KM.
Fantastiskt!
Årets enda långloppliknande framträdande har avverkats.

Inga kommentarer: